مجله سلامت

روانشناسی,سلامت,عرقیات,آرایش و زیبایی,آشپزی,بارداری و زایمان,بیماری ها,زناشویی,مادر و کودک,مد

مجله سلامت

روانشناسی,سلامت,عرقیات,آرایش و زیبایی,آشپزی,بارداری و زایمان,بیماری ها,زناشویی,مادر و کودک,مد

تاثیر مخمر آب جو و شیر خشک در چاق شدن صورت

تاثیر مخمر آب جو و شیر خشک در چاق شدن صورت

در این مطلب تاثیر مخمر آب جو و شیر خشک در چاق شدن صورت آماده گردیده است

تاثیر مخمر آب جو و شیر خشک در چاق شدن صورت

 
تاثیر شیر خشک در چاق شدن صورت

 

پرسش

سلام. خسته نباشیدچند وقت پیش در یکی از سایت ها خوندم که برای افزایش وزن و چاق شدن صورت شیر خشک بخورید.و نوشته بودن که شیر خشک رو هروز خالی (بدون آب) و یا به صورت محلول در آب ولی غلیظ استفاده کنید.

1- آیا این حرف درسته؟

2- با توجه با اینکه در طول روز مواد غذایی مختلفی نظیر خیار شور و ترشی و آبلیمو ولبنیات و …. مصرف می کنم آیا خوردن شیر خشک ضرری نداره(منظورم اینه که ناسازگار نباشه)

3- من از کراتین استفاده میکنم، در این صورت آیا استفاده از شیر خشک اشکالی نداره؟

4- استفاده همزمان از شیر خشک و قرص ها و شربتها مانند مولتی ویتامین مینرال و ب کمپلکس اشکالی نداره؟

5- اگر شیر خشک مفید هستش به چه صورت و چه مقدار در شبانه روز استفاده کنم؟خیلی خیلی ممنون لطفا به طور کامل پاسخ بدید.

 

پاسخ

با سلام دوست محترم برای افزایش وزن باید به اندازه کافی مواد غذایی دریافت کنید و با دریافت تنها یک ماده غذایی نمی توان افزایش وزن صحیحی داشت.لطفا قد-وزن-سن-جنس خود را بگوئید تا راهنماییتان کنم.
شیر خشک مانند شیر است و تداخلی با داروها یا مواد غذایی مختلف ندارد.مفید تر از شیر خشک شیر تازه است. اگر کمبود وزن دارید می توانید ازز شیر پر چرب استفاده کنید.

در ضمن دوست محترم ما با مصرف هر گونه مکملی بدون توصیه ی پزشک مخالفیم.بهتر است با رژیم غذایی مناسب به وزن مناسب برسید. مکمل ها کوتاه اثر هستند و دارای عوارض جانبی بسیار.ممکن است به ظاهر در افزایش یا کاهش وزن موثر باشند اما به محض قطع کردن آنها وضعیت دوباره به حالت قبل باز می گردد.

شیر خشک، ماده ی پودر مانندی است که وقتی آن را با آب مخلوط نمایند، شیر بدست می آید. این نوع شیر را معمولاً داخل قوطی های مقوایی بسته بندی می کنند و نگهداری آن از شیر مایع راحت تر است. چون شیر مایع را اگر داخل یخچال نگهداری نکنیم، پس از مدتی ترش می شود؛ در حالی که شیر خشک را برای مدت طولانی می توان نگهداری نمود.

 

تهیه شیر خشک
معمولاً برای تهیه ی شیر خشک، شیر پاستوریزه را از لوله ای که سوراخ های بسیار ریزی دارد عبور داده و سپس، این شیر را روی ورقه فولادی داغیی که عاری از هر گونه میکروب است می پاشند. در این قسمت، آب شیر تبخیر می شود و اجزای تشکیل دهنده ی آن به صورت پودر پایین می ریزند. حال، شیر خشک آماده است.

انواع متفاوت شیر خشک از جمله کم چرب و یا پرچرب موجود می باشد. معمولاً چربی موجود در شیر خشک، سبب ترش شدن سریع آن می شود؛ بنابراین، اغلب شیر خشک را به صورت بدون چربی عرضه می نمایند.

شیر خشک اولین بار در قرن بیستم تهیه شد و امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. البته هنوز نتوانسته جای شیر را بگیرد.

 

مهم ترین خواص شیر
کلسیم که نقش اساسی در شکل ‌گیری و استحکام استخوان ها و سلامت دندان ها دارد، از مهم‌ ترین ترکیبات موجود در شیر است.

فسفر که برای بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بدن و فعال کردن آنزیم‌ها لازم است و در رشد و ترمیم بافتی دخالت دارد، در میان املاح موجود در شیر حضور داشته و به غیر از آن، سدیم و پتاسیم که در تنظیم اسیدی و بازی بودن سلول‌ های بدن نقش ایفا می کنند، با خوردن شیر دریافت می ‌شوند.

 

اما مهم‌ ترین خواص آن به قرار زیر است:

* نوشیدن شیر در بهبود علایم قاعدگی که با نام سندرم پیش از قاعدگی معروف است، نقش به سزایی دارد. بسیاری از خانم ‌ها قبل از دوران قاعدگی دچار نشانه‌هایی از جمله افسردگی، اختلالات خلقی، کمردرد و سردرد می ‌شوند. این افراد باید بدانند که مصرف شیر می ‌تواند این نشانه‌ها را تسکین دهد.

* شیر برای داشتن ناخن‌ها، دندان‌ها و موهایی سالم ‌تر لازم است. این نوشیدنی چون کلسیم فراوان دارد، مصرفش به همراه ویتامین D باعث استحکام استخوان‌ها و دندان ها و تقویت رشد موها و پیشگیری از ریزش آن ها می ‌شود. وجود کلسیم به همراه ویتامین A ، ویتامین های گروه B و پتاسیم مانع از نرم و نازک شدن موها می ‌شود و به درخشان شدن آن ها کمک فراوان می‌ کند.

* مطالعات بسیاری نشان داده است که مصرف روزانه شیر به همراه میوه‌ها و سبزیجات، هم در بچه‌ها و هم در بزرگسالان باعث کاهش فشار خون بالا می‌ شود.

اگر چه هنوز مکانیسم آن مشخص نیست، اما به نظر می‌‌ رسد که کلسیم، پتاسیم، منیزیم و پروتئین شیر نقش مهمی در این زمینه داشته باشند.

* تحقیقات زیادی وجود دارد مبنی بر این که مصرف شیر و لبنیات، خطر بیماری‌ های قلبی ‌عروقی را کاهش می ‌دهد. مردانی که بیشتر از دیگران شیر مصرف می‌ کنند، کمتر دچار حملات قلبی می ‌شوند. همچنین مصرف شیر کم‌ چرب به دلیل سرشار بودن از کلسیم میزان کلسترول بد را در خون کاهش داده و میزان کلسترول خوب را بالا می برد، اما فراموش نکنید که منظور ما از شیر، نوع کم چرب آن است.

* برخلاف تصور عموم، دیده شده است، افرادی که از شیر کم‌ چرب استفاده می‌ کنند، لاغرتر از سایرین هستند. شما می ‌توانید با مصرف شیر و لبنیات کم ‌چرب میزان کالری دریافتی تان را تحت کنترل داشته باشید تا از بروز چاقی، مخصوصا چاقی شکم پیشگیری شود.

* از آنجا که دوران نوجوانی و کودکی، مرحله ی خیلی مهم در سلامت جسمانی و روانی فرد است، رژیم غذایی سرشار از لبنیات و شیر در این دوران پایه ‌گذار دوران جوانی و میانسالی و حتی سالمندی سالم تر به حساب می آید.

به علاوه، مطالعات نشان می ‌دهد کودکانی که روزانه شیر مصرف می‌ کنند، از سایر کودکانی که علاقه‌ای به خوردن آن ندارند، باهوش ‌ترند.

* شیر دشمن دیابت نوع دوم است. محققان به این نتیجه دست یافته اند که مصرف منظم لبنیات و شیر کم‌ چرب می ‌تواند خطر بروز دیابت نوع دوم را در بزرگسالان پایین آورد.

* با شیر به جنگ سرطان برویم. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان ‌دهنده تاثیر شیر بر پیشگیری از سرطان بوده‌اند. نقش خوردن شیر در پیشگیری از سرطان‌های پستان و روده بزرگ به اثبات رسیده است. طبق تحقیقات دانشمندان سوئدی، مردانی که روزانه 5/1 لیوان شیر می‌ خورند، 35 درصد کمتر احتمال دارد که به سرطان روده بزرگ مبتلا ‌شوند.

* یک رژیم غذایی خوب و سالم نقش مهمی در سلامت سالمندان دارد و حتی به آن ها کمک می ‌کند که برای مدت طولانی‌ تری زندگی شاد و فعالی داشته باشند و از شر بسیاری از بیماری ‌ها در امان بمانند.

مصرف روزانه شیر در دوران نوجوانی و کودکی پایه ‌گذار استخوان ‌هایی محکم بوده و از عوامل اصلی پیشگیری کننده پوکی استخوان و زندگی سالمندی فعال تر محسوب می شود.

* همان طور که می دانید در دوران بارداری و شیردهی، نیازهای غذایی مادر افزایش پیدا می‌ کند، بنابراین مادران باردار در این دوران مخصوصا در سه‌ ماهه دوم و سوم باید میزان بیشتری کالری، پروتئین، انواع ویتامین‌ و کلسیم مصرف کنند.

شیر از آن دسته مواد غذایی است که مادران باردار به آن نیاز بیشتری دارند.

 
تاثیر قرص مخمر آبجو بر چاقی صورت

قرص مخمر باعث اشتها زایی میشود به این ترتیب چون داری منابع غنی از ویتامین ب و همچنین باعث افزایش متابولیسم سوخت و ساز قند خون بدن شده و باعث میشود چربی به انرژی تبدیل شود و فرد را تحریک به دریافت انرژی بیشتر میکند.قرص مخمر آبجو از قارچ ساکارمیسس سیروزیا تولد میشود . که باعث تخمیر در آب جو میشود. مخمرهای آبجو منبع غنی از ویتامینهای گروه (ب) میباشد. و دارای ویتامینی به نام کروم میباشد که یکی از مواد معدنی بسیار لازم برای ورزشکاران است به علت اثر مهمی که بر روی کبد و تبدیل چربیها به انرژی دارد .

عزیزان معرفی این داروها صرفاً برای آشنائی شما با داروهای چاق کننده میباشد و لذا ما هیچ گونه ترغیبی برای شما انجام نمیدهیم که حتمن این دارو هارو خریداری کنید . ما اطلاعاتی که در توضیحات دارو نوشته شده در اختیار شما میگذاریم . با فروشنده دارو هم ارتباطی نداریم که از صحت مطالب ارائه شده خبر دار باشیم ولی تا اونجائکه در مورد این دارو تو اینترنت مطلب گذاشته شده در اختیار شما سروران عزیز قرار میدهیم . توصیه ما به شما همیشه مشاوره با دکتر تغذیه میباشد.

اگر برای چاق شدن و افزایش وزن به دنبال تهیه قرص مخمر آبجو هستید پیشنهاد میکنم اول مقاله چگونه چاق بشویم؟  را بخوانید.
مخمر آبجو که به صورت قرص و پودر و شربت این روزها یافت میشود یک محصول کاملاً گیاهی است که دارای ارزش غذائی بالای است.توجه کنیدد مخمر آب جو باعث چاق شدن نمیشود بلکه با وجود ویتامینهای درون آن یک مکمل ویتامینی برای فرد به شمار میرود و هم چنین باعث اشتها آوری فرد میشود.

از اثرات مثبت مخمد آب جو میتوان کاهش افسردگی و استرس و خستگی نام برد .

به علت کاهش قند خون برای بیماران دیابت هم مفید است.به این صورت چون منبع مهم ویتامینهای گروه ب است باعث میشود قند خون سوخت و سازش و سریعتر انجام بده و انرژی مورد نیاز برای سلول های عضلانی و عصبی تامین نماید.( به علت داشتن کروم )

یکی از منابع بیوتین است که برای تقویت ناخن ها و مو بسیار مفید است..

استفاده از این قرصها باعث افزایش حافظه میشود و پیری را به تاخیر می اندازد

مخمر آب جو غنی از مواد معدنی ماندد آهن و مس و فیبر و …. برای بدن میباشد.

برای سیستم دفاعی بدن خیلی موثر است چون حاوی آنتی اکسیدان بتا گلوکان میباشد.

به علت داشت فیبر باعث رفع یبوست میشود.

باعث بهبود عملکرد روده با استفاده از افزایش باکتریهای مفید روده و کاهش باکتریهای مضر روده.

 

موارد منع مصرف:

افراد مبتلا به بیماری نقرس

زنان شیر ده مگر زیر نظر پزشک

افرادی که سیستم دفاعی بدنشون خیلی کمه یعنی در واقع سلولهای سفید بدنشون کم هستش که با انجام آزمایش خون میتونید اونو بفهمید.

 

مضرات قرص مخمر آبجو

قبل از استفاده هر نوع مکمل غذایی از جمله مخمرآبجو با مشاور سلامتی یا پزشک مشورت کنید.هیچ آمادگی یا نیاز خاصی برای خوردن این قرص وجودندارد.اگر پودری باشد میتوان به تنهایی به همان شکل پودر و یا به شکل مخلوط شده با غذا و یا آبجو استفاده کنید.
برخی بیماران زمانیکه شروع به خوردن قرص میکنند میتوانند جهت مشاهده عوارض جانبی مقدار کمتری از مقدار تجویز شده را مصرف کنند.
این قرص میتواند با داروهای متفاوتی تداخل پیداکند.درصورت استفاده ازداروهای زیر قبل از استفاده از قرص مخمر جو با پزشک خود مشورتت کنید:
مهارکننده های اکسیدهای منوآمینه که شامل ترانیل سیپورامین،سیلیجلین و ایزو کربوکساید میباشند.اینها جهت درمان افسردگی بکار میروند.مقدارر زیادتیرامین موجود درقرص مخمرجو در ترکیب با این اکسیدهای منوآمینه میتوانند بحران افزایش فشار خون ایجاد کنند و در نتیجه منجر ه حمله و یا سکته قلبی شوند.
مپریدین که داروی مخدر ضد درد میباشد نیز در ترکیب با قرص مخمرجو میتواند منجربه بحران افزایش فشار خون شود .

درباره داروهای دیابت،این قرص ممکن است باعث کاهش قند خون شود.استفاده قرص مخمر جو ممکن است قند بیمار را پایینتراز حد مجاز کند و بیمار در وضعیت خطرناک کمبود قند قراربگیرد.

قبل از استفاده از قرص مخمر جو با پزشک خود مشورت کنید اگر باردار و شیرده هستید،یا عمل میل زدن وریدی مرکزی داشته اید واگر مبتلا به بیماریهای زیر هستید:
دیابت
عفونت مداوم مخمری
حساسیت به مخمر
ضعف سیستم ایمنی بدن

 
برای کسب اطلاعات در مورد چاقی صورت روی لینک زیر کلیک کنید
چاق شدن صورت،تمام راهکارهای چاقی صورت
چاق شدن صورت در طب سنتی،چاقی صورت با نسخه گیاهی
چاق شدن صورت با روغن زیتون،چاقی صورت با سیب
تاثیر مخمر آب جو و شیر خشک در چاق شدن صورت
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.