مجله سلامت

روانشناسی,سلامت,عرقیات,آرایش و زیبایی,آشپزی,بارداری و زایمان,بیماری ها,زناشویی,مادر و کودک,مد

مجله سلامت

روانشناسی,سلامت,عرقیات,آرایش و زیبایی,آشپزی,بارداری و زایمان,بیماری ها,زناشویی,مادر و کودک,مد

خواص گیاهان

آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از گیاهانی است که قبل از میلاد مورد مصرف مردم بوده است . کلئوپاترا ملکه مصر پوست خود را هر روزه با آن ماساژ می داد که از شر آتاب مصر در امان باشد وحتی مصریان آنرا برای مومیائی مدرگان خود بکار می بردند . در کتاب مقدس ام این گیاه بکرات آمده است .
آرتیشو

آرتیشو گیاه بومی مناطق مرکزی مدیترانه است ولی در حال حاضر در بیشتر نقاط معتدل دنیا کشت یم شود . رومی ها در حدود 2000 سال پیش این گیاه را پرورش می دادند و بعنوان سبزی در سالاد استفاده می کردند .
زردآلو

درخت زرد آلو بومی نواحی چین می باشد و هنوز هم بصورت وحشی در این مناطق می روید این درخت در اوائل قرن اول میلادی به آسیا و اروپا راه یافت .درخت زردآلو تا ارتفاع ۶ متر می رسد برگهای آن مانند قلب نوک تیز و برنگ سبز روشن مایل به زرد می باشد .
سیب

سیب میوه‌ای است بهشتی،‌ سرشار از ویتامین‌های آ، ب، ث و پتاسیم که در درمان‌های طبیعی یا طب سنتی، دارویی برای پیشگیری از بیشتر امراض شناخته شده است‌.
یونجه

یونجه گیاهی است علفی و چند ساله که ارتفاع آن تا یک متر میرسد برگهای آن دارای سه برگچه می باشد برگچه های نوک تیز، سبز رنگ و بیضی شکل است
بادام

خوردن یک مشت بادام در روز به بدن کمک می‌کند تا از شر چربی‌های دور شکم خلاص شود.
دانه چیا

دانه‌های چیا جزو سالم‌ترین خوردنی های روی زمین  محسوب می شود.آنها سرشار از مواد مقوی هستند که  منفعتهای ارزشمندی برای بدن بخصوص مغز دارند.
تخم شربتی

تخم شربتی دارای مقدار فراوانی پروتئین، آهن، پتاسیم و کلسیم است و در عین حال آنهایی که در جذب کلسیم مشکل دارند بدانند یک ماده معدنی به نام بورون در تخم شربتی باعث انتقال کلسیم به استخوان‌ها می‌شود.
تخم کتان

تحقیقات اخیر حاکی از آن است که دانه‌های تخم کتان سبب کاهش کلسترول، تثبیت قند خون، جلوگیری از پوکی استخوان، کمک به کاهش وزن، افزایش سلامت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از سرطان می‌شوند.
زنجبیل

زنجبیل همیار فوق‌العاده ای برای تسکین التهاب‌ها و دردهایی مثل روماتیسم و سردرد است. به خاطر این که مانع از تولید هورمون‌های التهاب زا می‌شوند.
زرشک

مهم‌ترین خاصیت زرشک ویتامینC فراوان آن است که می‌تواند در ازدیاد مقاومت بدن در برابر بیماری‌ ها بویژه بیماری‌های عفونی و سرماخوردگی نقش موثر و مفیدی را ایفا کند.
موز

موز به هنگام رسیدن تولید گازی به نام اتیلن می کند. در صورت مجاورت این گاز با سایر میوه ها، سبب رسیدن آنها می شود. برای جلوگیری از این فرآیند، موز را باید جدا از سایر میوه ها نگهداری کرد.
آوودکادو

یک میوه‌ای است که بر روی درخت Persea Americana رشد می‌کند که درخت همیشه‌سبز از خانواده Lauraceae است.
مارچوبه

این گیاه نه تنها چربی و کالری اندکی دارد (یک پیمانه از آن تنها ۳۲ کالری دارد) بلکه حاوی فیبرهای محلول و نامحلول زیادی است و همین امر آن را به یک ماده عالی برای کاهش وزن تبدیل کرده است.
پرده بکارت

پرده بکارت (hymen ) که جزو بخش خارجی اندام جنسی زنان است به بافت یا غشای نازکی می گویند که ورودی مهبل زن را به صورت ناقص می ‌پوشاند.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.